INDAHNYA ISLAM

Sabtu, 6 Oktober 2012

MUNAJAT SEORANG GURU




DOA SEORANG GURU.....
Ya Allah...
Ampunkanlah dosaku...Sesungguhnya aku ini hamba di bawah penaklukan dan kekuasaan Mu Ya Allah...Jadikanlah aku hambamu yang Kau Redhai Ya Allah...
Ya Allah...Aku datang ke sini kerana panggilanMu Ya Allah..Aku datang ke sini demi seruan Mu Ya Allah..
Dan aku rela...
Aku menyahut seruanMu utk mendidik anak-anak muridku untuk menjadi hambaMu yang bertaqwa...
Ya Allah...Aku m
enyahut seruanmu untuk mengeluarkan mereka dari belenggu kejahilan dan kezaliman untuk membawa kepada sinar kealiman......
Jadikan aku guru yang penuh hikmah dan kesabaran..Jadikan aku guru yang sabar dalam melayani dan menangani kerenah murid-muridku ya Allah...
Ya Allah bantulah aku agar tindakan ku ini tidak terlalu keras hingga membantutkan potensi mereka...Jangan pula aku menjadi terlalu lembut sehingga tidak dapat membentuk peribadi mereka Ya Allah...
Ya Allah berikanlah aku hikmah dan petunjuk yang terbaik dalam bertindak dalam melayani setiap kerenah anak-anak muridku Ya Allah...Ya Allah jadikan teguran dan kemarahanku itu ,kemarahan yang menginsafkan..Jadikan pujukanku itu pujukan yang menyentuh perasaan...sehingga mereka terdorong untuk mendekatkan diri kepada Mu Ya Allah...
Ya Allah..Aku memohon kepadaMu ,Jadikan lah anak-anak muridku hambaMu yang soleh dan solehah...Janganlah engkau jadikan mereka manusia yang bergelumang dalam kemungkaran dan kemaksiatan.. Sesungguhnya mereka yang bakal mewarisi seruan RasulMu Ya Allah...Moga suatu hari nanti,bumi ini akan lebih dihiasi ketaqwaan kepada Mu Ya Allah...Moga kami semua sentiasa hidup dalam limpahan rahmatMu Ya Allah...
Kabulkan pemintaanku Ya Allah....Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan